Alumnus Guido Imbens benoemd tot Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw

Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Nobelprijswinnaar en alumnus van Erasmus School of Economics, prof. dr. Guido Imbens, is benoemd tot Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Imbens nam woensdag 29 maart 2023 de bijbehorende versierselen in ontvangst uit handen van minister Robbert Dijkgraaf.

Eregalerij en decoratie

Samen met minister Dijkgraaf onthulde Imbens zijn bronzen buste in de Hall of Fame van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in Den Haag. Het beeld van Imbens is gemaakt door kunstenaar Efrat Zehavi. Naast het onthullen van het beeld reikte minister Robbert Dijkgraaf, namens de Koning, Imbens de versierselen uit die komen met de titel ‘Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw'.

Benoemingen tot Commandeur in de Orde van de Nederlandse Leeuw zijn zeldzaam, bijvoorbeeld voor Nederlandse Nobelprijswinnaars of kunstenaars van internationale faam. Bekende Nederlanders die in het verleden deze eer te beurt vielen zijn schrijver en illustrator Dick Bruna, dirigent Bernard Haitink, acteur en regisseur Jeroen Krabbé en Ben Feringa die in 2016 de Nobelprijs voor de Scheikunde kreeg toegekend.

In het najaar van 2023, tijdens de viering van de 110e verjaardag, zal Erasmus Universiteit Rotterdam een eredoctoraat uitreiken aan Guido Imbens. De econometrist is voorgedragen door Erasmus School of Economics, waar hij zelf studeerde.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media en Public Relations officer van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: 06 53 641 846.