Ann O'Brien benoemd tot secretaris College van Bestuur

Het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam heeft Ann O'Brien benoemd tot secretaris van het College van Bestuur en directeur van de Algemene Bestuursdienst (ABD). Ze is nu nog zakelijk directeur en lid van het algemeen bestuur van het T.M.C. Asser Instituut in Den Haag.

Ann O’Brien begint op 8 augustus 2016 in haar nieuwe functie. Ze volgt Ton van der Pijl op, die sinds begin dit jaar een andere functie bekleedt binnen de Erasmus Universiteit. Sindsdien werd de functie ad interim ingevuld. Als secretaris van het College van Bestuur en directeur van de Algemene Bestuursdienst wordt O’Brien verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering van de bestuurlijke agenda en het management van de ABD.

Over Ann O’Brien
De tweetalige Ann O´Brien (1961) is Ierse van oorsprong, maar woont al sinds 1984 in Nederland. Ze werkt sinds 2008 bij het T.M.C. Asser Instituut, Interuniversitair Centrum voor Internationaal en Europees Recht, in Den Haag; eerst als adjunct-directeur, later als zakelijk directeur en lid van het algemeen bestuur. O’Brien werkte eerder voor achtereenvolgens het VUmc, Elsevier Science en TU Delft. In Delft was ze onder meer afdelingshoofd Marketing & Communicatie bij de Faculteit voor Technische Natuurwetenschappen en senior adviseur Internationalisatie & Internationale Marketing. Ze startte haar carrière als biochemicus. O’Brien studeerde Natural Sciences aan het University College in Cork en behaalde later een MBA aan de University of Durham.

CvB-voorzitter Kristel Baele: “De benoeming van Ann O’ Brien is een verdere invulling van onze strategische koers, gericht op meer diversiteit en de verdere internationalisering van de Erasmus Universiteit. Met haar brede ervaring in zowel de publieke als de zakelijke sector en haar hart voor onderwijs en onderzoek past Ann uitstekend bij het profiel van onze universiteit. De komende jaren zal Ann O’ Brien een bijdrage leveren aan de interne en externe verbindingen van de universiteit, de integrale beleidsvoorbereiding en de voorbereiding van de instellingstrategie 2018-2022. Wij kijken uit naar een plezierige samenwerking.”

Ann O’Brien ziet ook uit naar de samenwerking: “Ik ben er trots op dat ik deel ga uitmaken van het team bij de Erasmus Universiteit. Ik verheug me op de samenwerking met bijzondere mensen op een bijzondere universiteit. Samen gaan we het verschil maken, daar ben ik van overtuigd."

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl