Antoinette Rijsenbilt over hoogmoed, narcisme en trots in de financiële wereld

Antoinette Rijsenbilt over hoogmoed, narcisme en trots in de

Uit onderzoek blijkt dat bij toename van narcistische trekjes in de top van een bedrijf, het financiële resultaat van het bedrijf af neemt en ook de waarschijnlijkheid van fraude toeneemt. Waar gaat trots over in hoogmoed? Antoinette Rijsenbilt, universitair docent aan Erasmus School of Economics, gaat hierover in gesprek met Willem van der Does, hoogleraar experimentele klinische psychologie aan de Universiteit van Leiden en Jonneke Bekkenkamp, docent religie en literatuur aan de UvA in het radioprogramma Hoe?Zo! van donderdag 18 juli 2013.

'We zien dat vanaf het moment dat de bestuursvoorzitter een hoge dosis narcistische trekjes vertoont, hij geen tegenmacht meer krijgt en heeft. Dus die toezichthouder kan zijn werk niet meer uitoefenen', aldus Antoinette Rijsenbilt.

Klik hier voor de gehele uitzending.