Bas Donkers benoemd tot hoogleraar Marketing Research

Per 1 oktober 2014 is prof.dr. Bas Donkers benoemd tot gewoon hoogleraar Marketing Research aan Erasmus School of Economics.

Bas Donkers promoveerde in 2000 in de econometrie aan de Universiteit van Tilburg. Hij is werkzaam bij de sectie Marketing van de capaciteitsgroep Bedrijfseconomie aan Erasmus School of Economics en is tevens directeur van deze capaciteitsgroep. Bas Donkers is lid van ERIM en van het Tinbergen Instituut en fellow bij Netspar en CentER.

Het onderzoek van Bas Donkers richt zich op de modelmatige analyse van het gedrag van consumenten. Hierbij worden inzichten vanuit de economische theorie en de meer gedragsmatige disciplines geïntegreerd en gekwantificeerd. Deze inzichten kunnen vervolgens gebruikt worden door zowel marktpartijen als beleidsmakers. Daarnaast houdt Donkers zich bezig met methoden om consumentenpreferenties te meten. Dit onderzoek helpt om te komen tot een verbeterde aansluiting van vraag en aanbod in de markt, bijvoorbeeld in de gezondheidszorg of de financiële dienstverlening, of tot methoden om consumenten te helpen bij het sneller vinden van het juiste product in een online omgeving. Publicaties van zijn hand zijn verschenen in internationale toptijdschriften zoals Marketing Science, Journal of Marketing Research en Econometric Theory.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Communication Officer Erasmus School of Economics +31 6 53 641 846 of rdegroot@ese.eur.nl