Bedrijven moeten duurzaam opereren

In een interview met Eco-Business vertelt Jan-Peter Balkenende, hoogleraar Governance, Institutions en Internationalisation aan Erasmus School of Economics, over hoe een verantwoordelijke samenleving na te streven en waarom normen en waarden van enorm belang zijn bij het runnen van een bedrijf.

Balkenende mag dan niet langer minister-president zijn, maar in zijn huidige rol als hoogleraar en partner bij de Corporate Responsibility afdeling van EY zet hij zijn ideeën over een verantwoordelijke samenleving voort. 'Dit betekent dat bedrijven en instituten niet alleen verantwoordelijk zijn voor hun eigen winsten en welzijn, maar dat ze ook een zekere verplichting dragen tegevover de mensheid en om een beter leven te creeëren voor de volgende generatie.' Aldus Jan-Peter Balkenende.

Klik hier om het volledige artikel te lezen op Eco-Business, d.d. 26 oktober 2015.