Berichten van hoop en liefde geprojecteerd op Tinbergen Building

Op maandag 1 februari om 18:00 uur verschenen de eerste berichten van liefde en hoop op het iconische Tinbergen Building. Campus Woudestein van Erasmus Universiteit Rotterdam is namelijk een van de locaties van het lichtfestival Rotterdam Verlicht! Tot en met 14 februari (Valentijnsdag) zijn de teksten, ingezonden door voornamelijk studenten, iedere avond te zien van 18:00 tot 23:00 uur.

Het doel van Rotterdam Verlicht! Is om de stad letterlijk en figuurlijk te ‘verlichten’ in deze donkere tijden. Nu de lockdown langer gaat duren kunnen Rotterdammers voor Valentijnsdag via tekstuele lichtprojecties elkaar een hart onder de riem steken en hoop geven. Berichten die je nu niet persoonlijk kan brengen maar, zodra het donker wordt, elke avond helder verlicht te zien zijn.

Verlichting in donkere tijden

Achttien locaties in Rotterdam doen al mee; van de Laurenskerk en het Noordplein tot de Poorten van Zuid en de Euromast. En nu dus ook de Erasmus Universiteit Rotterdam met campus Woudestein. De ingezonden berichten op het Tinbergen Building worden afgewisseld met quotes van Desiderius Erasmus, zoals: “Afstand scheidt enkel de lichamen, niet de geesten”.  Het is de eerste editie van het lichtfestival. Het is de bedoeling dat Rotterdam Verlicht! jaarlijks terugkeert.

Meral van Leeuwen, persvoorlichter EUR, press@eur.nl of 06-40264367