Binnenvaart en ECT zijn bondgenoten

Onlangs werd bekend dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) onderzoekt of containerverwerker ECT zich schuldig maakt aan marktmanipulatie. Dr. Bart Kuipers, haveneconoom en verbonden aan Erasmus School of Economics, vindt dat ondernemers de ACM ten onrechte hebben ingeschakeld. Hij geeft zijn mening in Het Financieele Dagblad, d.d. 17 februari 2015.

‘De binnenvaart moet, net zoals de overheid, de innovaties van ECT juist omarmen om samen te zorgen dat het aandeel van het wegvervoer van containers van ongeveer de helft naar een derde zakt. Goed voor het milieu en goed om ons land bereikbaar te houden.’ Aldus Kuipers.

Zie hieronder het volledige artikel te lezen in Het Financieele Dagblad, d.d. 17 februari 2015.