Britse media besteden aandacht aan ESE-onderzoek

Recent is er in de Britse pers zoals The Times, the Daily Mail en The Independent aandacht geschonken aan het wetenschappelijke artikel dat dr. Rogier Potter van Loon, econometrist aan Erasmus School of Economics, samen met zijn oud-collega’s Dennie van Dolder (University of Nottingham) en Martijn van den Assem (VU Amsterdam) schreef over de vaardigheidscomponent in poker en dat recent gepubliceerd is in PlosOne.

De wetenschap bemoeit zich er al even mee: is poker nu een geluksspel of een behendigheidsspel? Potter van Loon, Van den Assem en Van Dolder zijn tot de conclusie gekomen dat poker meer behendigheid dan geluk is, mits een speler meer dan 1.500 handen speelt. In hun paper ('Beyond Chance? The Persistence of Performance in Online Poker') analyseerden de onderzoekers 76,9 miljoen gespeelde cashgame handen op 25NL, 200NL en 1000NL, allemaal binnen een jaar gespeeld.

Klik hier voor het artikel in the Daily Mail, 25 maart 2015.

Klik hier voor het artikel in The Times, 25 maart 2015.

Klik hier voor het artikel in The Independent, 27 maart 2015.

Klik hier voor de column in Newsweek, 29 maart 2015.