Buitenlandse businessschool is niet langer hip

Als vroeger de economie in het slop zat, waren veel mensen bereid om tienduizenden euro’s neer te leggen voor een studie aan een prestigieuze businessschool om sneller aan de bak te komen. Sinds de financiële crisis hechten bedrijven echter minder aan opleidingen die gefocust zijn op de oude waarheden. Jonge, internetgeoriënteerde bedrijven hebben bovendien een andere aanpak dan de traditionele multinationals. Roy Thurik, hoogleraar economie en ondernemerschap aan Erasmus School of Economics, geeft zijn mening in Het Financieele Dagblad.

‘De markt van bedrijfskundigen is verzadigd geraakt. Natuurlijk is er altijd vraag naar mensen die een topopleiding hebben gevolgd, maar ik zie dat studenten sinds de financiële crisis hebben ontdekt dat er ook nog zoiets als een algemene studie economie bestaat.’ Aldus Thurik.

Klik hier om het volledige artikel te lezen in Het Financieele Dagblad, d.d. 5 maart 2016.