Centraal Bureau voor de Statistiek presenteert groeicijfers 2019 bij Erasmus School of Economics

Centraal Bureau voor de Statistiek

Op donderdag 13 februari 2020 publiceert het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) de eerste berekening van het bbp en het aantal banen in het vierde kwartaal van 2019. Hiermee worden ook de eerste cijfers van het jaar 2019 gepubliceerd.

Voor de eerste keer presenteert het CBS de cijfers bij Erasmus School of Economics. Plaats van handeling is collegezaal CB-05 in het Theil gebouw op campus Woudestein.

Minister Eric Wiebes van EZK geeft een bespiegeling op de Nederlandse economie

Het programma start met een voordracht van Eric Wiebes, minister van Economische Zaken en Klimaat, waarin hij zijn visie geeft op de Nederlandse economie. Direct aansluitend, om 09.30 uur, volgt de officiële persconferentie van het CBS, met de eerste berekening van het bbp en het aantal banen in het vierde kwartaal en deze cijfers voor heel 2019.

Interactieve paneldiscussie

Na de persconferentie om 9.45 uur, wordt het programma vervolgd met een interactieve paneldiscussie over de betekenis van de nieuwe cijfers voor de economische groei, de arbeidsmarkt en het overheidsbeleid. Panelleden zijn Peter Hein van Mulligen (hoofdeconoom CBS), minister Eric Wiebes (Economische Zaken en Klimaat), Bas Jacobs (hoogleraar economie en overheidsfinanciën, Erasmus School of Economics) en Sandra Phlippen (hoofdeconoom ABN Amro, universitair docent Erasmus School of Economics). De discussie staat onder leiding van Esther van Rijswijk en duurt circa 45 minuten.

Je kunt je hier aanmelden om het evenement bij te wonen.

Voor meer informatie over het evenement kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media and Public Relations Officer bij Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: 06 53 641 846.