Certificaat voor PABO-studenten van Wetenschapsknooppunt

Woensdag 22 juni jl. kregen dertien PABO-studenten van de Thomas More Hogeschool een certificaat van het Wetenschapsknooppunt omdat zij hebben meegewerkt aan het Erasmus Junior College. Zij doen op deze manier ervaring op met lesgeven over wetenschap aan plusleerlingen op de basisschool en krijgen daar ook studiepunten voor.

Het Erasmus Junior College bestaat uit lessenreeksen voor wetenschap op basisscholen in de regio Rotterdam. Het Wetenschapsknooppunt werkt hiervoor samen met het Thomas More College. De PABO-studenten geven samen met een student van de Erasmus Universiteit les aan de plusleerlingen. Op deze manier doen zij ervaring op met lesgeven over wetenschap in de groepen 7 en 8 van de basisschool. De PABO Thomas More erkent dit certificaat waardoor de PABO-studenten voor hun inzet studiepunten ontvangen.

Het Erasmus Junior College bestaat uit twee lessenreeksen van 5 of 6 lessen. Elke lessenreeks wordt gestart met een openings- en startcollege op campus Woudestein of Erasmus MC. Zo komen de kinderen in aanraking met de universiteit. Tijdens dat college maken de PABO-studenten al kennis met hun plusleerlingen. De lessen geven zij samen met een student van de Erasmus Universiteit Rotterdam, die op deze manier ook kennismaakt met het onderwijs.

Team Persvoorlichting, T (010) 408 1216 E press@eur.nl