Christiaan Heij wint universitaire Onderwijsprijs

Tijdens een feestelijke ceremonie van de Opening van het Academisch Jaar 2016-2017 op 29 augustus jongstleden, is dr. Christiaan Heij van Erasmus School of Economics onderscheiden met de universitaire Onderwijsprijs.

Christiaan Heij, die een van de drie genomineerden was, ontving de erkenning voor het feit dat hij veel tijd en energie heeft gestoken in het ontwikkelen van de Massive Online Open Course (MOOC) ‘Econometrics: Methods and Applications’. De jury was zeer te spreken over de manier waarop hij de hele capaciteitsgroep Econometrie van de economische faculteit op enthousiaste wijze heeft meegenomen in deze ontwikkelingen.

Voor Erasmus School of Economics was er meer succes want ook de universitaire Onderzoeksprijs ging naar een econoom, te weten dr. Niels Rietveld.  De jury was zeer te spreken over de kwaliteit, originaliteit en interdisciplinariteit van zijn onderzoeken. Rietveld wordt al vaak als expert betrokken bij diverse nationale en internationale onderzoeken. Hij heeft binnen een jaar na zijn promotie een Veni-beurs binnengehaald. Ook is Rietveld uitvoerend directeur van het Erasmus University Institute for Biology and Economic Behavior.