Collegelid Roelien Ritsema van Eck vertrekt bij Erasmus Universiteit Rotterdam

Roelien Ritsema van Eck vertrekt als lid van het College van Bestuur van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). Ze treedt per 15 oktober 2020 aan als lid van de Raad van Bestuur van de woningcorporatie de Alliantie (Hilversum). Zowel de rector magnificus Rutger Engels als de interim-voorzitter Hans Smits zijn Roelien erkentelijk voor haar werkzaamheden voor EUR en wensen haar veel succes met deze vervolgstap.

“Ik verlaat de universiteit met pijn in mijn hart, maar verheug me er ook op om bij de Alliantie aan de slag te gaan met de maatschappelijke vraagstukken die daar spelen”, aldus Roelien Ritsema van Eck

Nieuwe uitdaging

“Met veel plezier kijk ik terug naar de afgelopen periode bij de EUR. Het doet mij goed om te zien hoe veerkrachtig onze organisatie is en hoe snel wij bijvoorbeeld tijdens de coronacrisis hebben kunnen acteren. Ik ben trots om deel uit te mogen maken van deze geweldige universiteit”, zegt Roelien Ritsema van Eck. “Mijn ervaring wil ik inzetten voor de vele uitdagingen bij de Alliantie. De maatschappelijke opdracht die hierbij hoort, zoals de aandacht voor kwetsbare groepen in de woningmarkt, spreekt me bijzonder aan. Voor mij is dit ook een kans om intensiever samen te werken met private en, meer specifiek, financiële marktpartijen. Bovendien is dichter bij huis werken ook erg fijn voor mijn drie jonge dochters” aldus Roelien Ritsema van Eck.

Vervolgproces benoeming

De Raad van Toezicht (RvT) van EUR beraadt zich de komende tijd met het College van Bestuur op de vacant komende positie en op welke wijze die ingevuld dient te worden. Tot die tijd zal de voorzitter van het College van Bestuur de portefeuilles waarnemen. Jaap Winter, voorzitter van de RvT: “Wij vinden het jammer dat Roelien de universiteit verlaat maar danken haar voor haar inzet voor EUR de afgelopen periode. De bedrijfsvoerings-portefeuilles zijn altijd in goede handen geweest bij haar. Roelien heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het Leiderschapsprogramma van de Professional Services Community, de verdere samenwerking tussen de diensten en de faculteiten, de vertaling van de strategie naar passende budgetten, de verdere verbetering van cybersecurity en de transformatie naar digitaal werken. Wij wensen Roelien heel veel succes bij de Alliantie.”

U kunt contact opnemen met Rateb Abawi (senior woordvoerder EUR), via 06 364 954 19 of press@eur.nl.