Collegevoorzitter Kristel Baele op missie in Shanghai

Van 11 tot 14 juni gaat Collegevoorzitter Kristel Baele mee op Rotterdamse missie naar Shanghai, geleid door burgemeester Aboutaleb. Een belangrijke missie om het 40-jarig jubileum van zusterstad tussen Rotterdam en Shanghai te vieren. Verder ondertekent Baele MoU’s met twee Chinese partner universiteiten, organiseert de Erasmus Universiteit meerdere seminars en worden er diverse bezoeken afgelegd.

De Erasmus Universiteit heeft een goede band met Shanghai en haar universiteiten. Onder andere door intensieve samenwerking, het onderhouden van goede contacten en bijvoorbeeld met uitwisselingsprogramma’s van studenten. Daarom heeft de Erasmus University China Centre een intensief programma samengesteld om de contacten tijdens de missie in Shanghai aan te halen.

Seminars, Conferenties & MoU’s

Kristel Baele bezoekt o.a. meerdere partner universiteiten in Shanghai en Peking en de Nederlandse ambassadeur. Verder organiseert de Erasmus Universiteit diverse seminars over ‘Health technology assesment’ en ‘Health Care Management’ door hoogleraren Hans Severens en Kees Ahaus.

Ook organiseert Erasmus School of Law samen met de Shanghai Jiao Tong University Kguan Law School, de China Legal Daily en de Shanghai Commercial Mediation Center een internationale conferentie. Daarnaast wordt stilgestaan bij het oprichten van de nieuwe Asia-Pacific and Europe (APE) Law Institutes Alliance.

Een ander belangrijk onderdeel van de Shanghai missie is het tekenen van de Memoranda of Understanding (MoU) met Shanghai Jiao Tong Unversity en Tsinghua University. Met deze MoU’s geven beide partijen aan hun samenwerking verder te willen intensiveren.

De Shanghai missie

Met de missie gaan meerdere Rotterdamse partners mee, om het 40-jarig jubileum te vieren. Een goed moment voor Rotterdam om te reflecteren wat we in die tijd hebben bereikt, maar ook om de relatie te versterken.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl
Meer nieuws ontvangen? Schrijf je in voor de Erasmus Nieuwsbrief.