Consul-Generaal VS David McCawley geeft inspirerend gastcollege

Consul-Generaal VS David McCawley geeft inspirerend

Op woensdag 12 oktober 2017 had Erasmus School of Economics de eer om David McCawley, Consul-Generaal van de Verenigde Staten in Amsterdam, en Tom Coleman, Hoofd van de Economie van de Amerikaanse ambassade in Den Haag, te ontvangen. McCawley en Coleman waren uitgenodigd door professoren Julian Emami Namini en Maarten Bosker. Ongeveer 500 studenten namen deel aan het inspirerende gast college, dat werd georganiseerd in samenwerking met de Economische Faculteitsvereniging Rotterdam, EFR.

In het gastcollege benoemde de Consul-Generaal David McCawley de warme banden tussen Nederland en de Verenigde Staten, die al meer dan 400 jaar belangrijk zijn voor de economie van beide landen. Na zijn speech was er de mogelijkheid voor studenten om vragen te stellen, waarin onder andere werd gesproken over het handelsverdrag TTIP tussen de EU en de VS, de sancties van de VS op Oekraïne en de polarisatie binnen zowel de VS als Europa.