David Veenman benoemd tot bijzonder hoogleraar Financiële

Per 15 juli 2014 is dr. David Veenman benoemd tot bijzonder hoogleraar Financiële Verslaggeving en Bedrijfswaardering aan Erasmus School of Economics, vanwege de Vereniging Trustfonds EUR. Hij zal leiding geven aan het financial accounting onderzoek en een belangrijke bijdrage leveren aan het verder uitbouwen en versterken van de sectie Accounting, Auditing en Control van de capaciteitsgroep Bedrijfseconomie van Erasmus School of Economics.

David Veenman doet onderzoek naar de rol van financiële verslaggeving en andere informatievoorziening in de waardering van beursgenoteerde bedrijven. Tevens onderzoekt hij de gevolgen van de economische belangen van managers, analisten, en investeerders voor belangrijke patronen en ontwikkelingen in de financiële markten. Daarnaast is een deel van zijn onderzoek gefocust op de econometrische aspecten van onderzoek in accounting en financiële markten en het meten van belangrijke constructen in het vakgebied.

Over David Veenman

David Veenman heeft bedrijfseconomie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam en is aan diezelfde universiteit gepromoveerd. In 2008 was hij visiting scholar aan de University of Wisconsin-Madison (VS). Na eerst als universitair docent in Amsterdam te hebben gewerkt maakte hij in oktober 2011 de overstap naar de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar hij sindsdien werkt als universitair hoofddocent financial accounting aan Erasmus School of Economics.

Veenman’s onderwijservaring strekt zich uit van bachelorprogramma’s tot master en PhD niveau. Als onderzoeker werkt hij vooral samen met collega’s uit de VS en is zijn werk gepubliceerd in toonaangevende wetenschappelijke tijdschriften zoals Journal of Accounting and Economics, The Accounting Review, Review of Accounting Studies, en Contemporary Accounting Research. Tevens is hij lid van de redactie van European Accounting Review en treedt hij regelmatig op als reviewer voor andere internationale toptijdschriften zoals Journal of Accounting Research, Review of Accounting Studies, en Management Science.