Derk Loorbach benoemd tot hoofdcurator IABR 2022

Het Bestuur van de Internationale Architectuur Biennale Rotterdam (IABR) heeft prof. dr. Derk Loorbach van de Erasmus Universiteit Rotterdam en directeur DRIFT benoemd tot hoofdcurator van de 10e editie van de IABR in 2022, SHOCK AND ROLL. Met SHOCK AND ROLL start tevens een meerjarige samenwerking tussen de IABR, DRIFT en de Rotterdamse Academie van Bouwkunst,

Een belangrijke component in deze biennale is de samenwerking met de Erasmus Universiteit. Als curator én hoogleraar zal Loorbach onderzoekers en studenten van de EUR verbinden aan het maken van SHOCK AND ROLL en het onderzoek en onderwijs zo meer richting ontwerp en transitie bewegen. IABR en EUR brengen ontwerpers, transitiedenkers, transitiedoeners en verbeelders bijeen voor wetenschappelijke reflectie, discussie en uitwisseling van ideeën en inzichten, culminerend in een grote internationale bijeenkomst tijdens de biennale.

Het uitgebreide persbericht over deze benoeming is te vinden op de website van DRIFT.

Over Derk Loorbach

Derk Loorbach is directeur van DRIFT, het Dutch Research Institute for Transitions, en hoogleraar sociale-economische transities aan de Erasmus School of Social and Behavioural Sciences van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is een van de grondleggers van en een internationale autoriteit als het gaat om het inzetten van transitiemanagement als een nieuwe manier van governance voor duurzame ontwikkeling. Hij heeft meer dan honderd publicaties in dit vakgebied op zijn naam staan en is als actie-onderzoeker betrokken bij vele transitie-processen in de bestuurs- en zakenwereld, het publieke domein en de wetenschap.

Marjolein Kooistra, mediarelaties ESSB, 06 836 76 038, kooistra@essb.eur.nl