In Duplo organiseert succesvol congres in Arminius

Op 19 mei vond het jaarlijkse In Discussio congres van In Duplo, studievereniging voor dubbelstudenten, plaats. Dit jaar was het thema: ”Europa Uitgezoomd, als wereldspeler buitenspel?”. Het congres werd geopend met een video van Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Commissie, en de aanwezigen discussieerden in het Arminius over stellingen betreffende de toekomst van de Europese Unie.

De groep deskundigen werden aangevoerd door Fabian Amtenbrink, hoogleraar Europees Recht aan Erasmus School of Law, en Rob de Wijk van Universiteit Leiden. Samen met Winand Quaedvlieg van VNO-NCW namen zij de tweehonderd kijkers mee in een bespreking van diverse thema's die de Europese Unie bezighouden, waaronder de economische, militaire en politieke positie van de EU op het wereldtoneel. Dit werd voorafgegaan door een levendige discussie met Tweede Kamerleden Renske Leijten (SP) en Nilüfer Gündogan (Volt).

Het congres past perfect binnen de multidisciplinaire gedachten van studievereniging In Duplo en Erasmus School of Law. Het congres is door een commissie van In Duplo samen met het Arminius georganiseerd, met de steun van de Europese Unie, Erasmus School of Law, Erasmus School of Economics, Rotterdam School of Management en Erasmus School of Accounting & Assurance.