ECE opent nieuwe verdieping met bezoek minister Kamp

Wethouder Pex Langenberg heeft de uitbreiding van de ECE (Erasmus Centre for Entrepreneurship) campus officieel geopend. Minister Henk Kamp (Economische Zaken) betrad als eerste de nieuwe verdieping en kreeg een rondleiding over de campus in de Rotterdam Science Tower (RST). ​

ECE vierde op 30 maart 2015 de opening van de tweede verdieping van haar campus. Deze werd officieel geopend door wethouder Langenberg. Aangezien de verdieping bij opening al volledig was gevuld met bedrijven, zijn ook de achtste en twaalfde verdieping van de RST beschikbaar gesteld voor startups. ECE heeft op deze manier, in samenwerking met Erasmus MC, in twee jaar tijd al meer dan ruim 7.000 vierkante meter ontwikkeld voor innovatieve startups in Rotterdam-West.

Minister Kamp betrad als eerste de nieuwe verdieping en kreeg een rondleiding over de ECE campus. Ook schoof hij aan bij een rondetafelgesprek met bedrijven uit de ECE community (Symbid, Dutch Domotics, Tickid, Kredietpaspoort, Declaree en The Venture Generator) om praktijkverhalen van ondernemers te horen.

Glijbaan
Naast kantoren, meeting rooms, event locaties en flexwerkplekken heeft ECE nu ook een splinternieuwe bar en zelfs een glijbaan tussen twee verdiepingen. De opening werd feestelijk gevierd met een borrel samen met ondernemers uit de ECE community en alumni van de ECE programma’s. “Ons doel is om ondernemers, van groot tot klein, bij elkaar te brengen om de innovatiekracht van de regio te versterken, zodat ze sneller kunnen innoveren”, aldus prof.dr. Justin Jansen uit, academisch directeur van ECE.

Groei ECE
Sinds de komst van ECE hebben meer dan 50 innovatieve bedrijven zich gevestigd in de Rotterdam Science Tower en zijn er meer dan 400 ondernemers aangesloten bij de ECE community. Verschillende startups die bij ECE hun eerste stappen hebben gezet, zoals Nestpick en Helix, zijn inmiddels doorgegroeid naar onder andere Berlijn en Hong Kong. Gezamenlijk hebben de bedrijven op de ECE campus en in de RST al meer dan 6 miljoen euro aan investeringen binnengehaald. Daarmee is de ECE campus uitgegroeid tot een ‘hotspot’ voor ambitieuze ondernemers.

Over ECE
Het Erasmus Centre for Entrepreneurship is het ondernemerschapscentrum van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Het centrum heeft als ambitie om ondernemers te ondersteunen in het creëren van toegevoegde waarde. Dit doet het centrum door middel van onderzoek, onderwijs en diensten voor startende en groeiende ondernemers.

Jeroen Veenenbos, T 06 344 79 300, E veenenbos@ece.nl