Economentop 40: EUR goed vertegenwoordigd in top 10

In de Economische Statistische Berichten van 14 december jl. is de jaarlijkse Economentop 40 van 2012 gepubliceerd. Dit jaar ontstaat er reuring in de top 5 doordat twee economen deze uit het niets binnen denderen. In de top 5 komen drie Rotterdamse economen voor en ook de zesde plek wordt bekleed door een econoom van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De twee hoogste binnenkomers op plaats 3 en 5 zijn Micheal McAleer en Arthur van Soest. McAleer, een in Yokohama geboren Australiër, is al sinds 1987 een frequent bezoeker van het econometrisch instituut van de EUR en werkt regelmatig samen met Philip Hans Franses.

Wederom staat Richard Tol (VU) op de eerste plek met daaronder volgen drie EUR economen: Daan van knippenberg, Michael McAleer en Philip Hans Franses.

In de strijd tussen faculteiten is het volgens het artikel dit jaar het spannendst. ‘De EUR rijdt nog steeds in het geel maar de UvT zit haar op de hielen. De RUG is gekelderd ten faveure van de VU. Bij de kleintjes wordt het spannend nu de TU Eindhoven en de Universiteit Utrecht zich op het strijdtoneel begeven. De Radboud Universiteit Nijmegen heeft daardoor het nakijken.’

Klik hier voor het volledige artikel