Economiestudent Flora Zaalberg in Nationale DenkTank

Flora Zaalberg, masterstudent Economics of Management & Organisation van Erasmus School of Economics is een van de 24 excellente masterstudenten, pas afgestudeerden en promovendi die is geselecteerd door de Nationale DenkTank.

De Nationale DenkTank is dit jaar gericht op ‘Het Leren van de Toekomst’ en gaat op zoek naar oplossingen voor beter onderwijs. Volgens de organisatie kan en moet het onderwijs in Nederland beter. De Nederlandse leerling is niet gemotiveerd, leraren en ouders voelen zich niet betrokken, de lespraktijk is al 50 jaar vrijwel onveranderd en er wordt relatief weinig geïnvesteerd in de ontwikkeling van het jonge kind.

Gedurende vier maanden gaan Flora en haar collega’s gaan creatieve en praktische oplossingen bedenken vanuit het perspectief van de leerling, de docent en de ouder. Ook bekijken ze wat de lerarenopleiding, ICT en andere leermiddelen kunnen bijdragen.

Op maandag 7 december 2015 onthult de Nationale DenkTank haar visie en innovatieve ideeën tijdens een eindpresentatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, communication officer aan Erasmus School of Economics, rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: 06 53 641 846.