Eén kapitein op het spoor bij grote storingen

Eén kapitein op het spoor bij grote storingen

NS en spoorbeheerder ProRail lanceren een nieuwe crisisorganisatie, die grote verstoringen op het hoofdrailnet sneller moet oplossen. Opvallend is dat ProRail in dit nieuwe expertteam de leiding krijgt en ook voor NS besluiten over het aanpassen van de treindienstregeling kan nemen. Volgens beide organisaties is er één kapitein die verantwoordelijk is voor alle beslissingen bij een verstoring op het spoor - de zogenoemde officier van dienst-spoor. 

De nieuwe werkwijze is bedacht door wetenschapper Dennis Huisman, bijzonder hoogleraar Openbaar Vervoer Optimalisatie aan Erasmus Universiteit. Hij heeft NS en ProRail geadviseerd. "Door betere voorspellingen over de gevolgen kan de controle gelijk worden teruggepakt en de reiziger vroegtijdig worden geïnformeerd”, meent de hoogleraar.

Meer informatie

Klik hier om het volledige bericht te lezen bij de Telegraaf, d.d. 18 november 2016.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen