Eenvoudige toegang tot beleidsdocumenten, white papers, rapporten en meer in nieuwe trial Policy Commons

Logo Global Think Tanks

De Universiteitsbibliotheek biedt tot en met 18 juni opnieuw toegang tot Policy Commons. Policy Commons is een one-stop platform voor onderzoek van 's werelds toonaangevende beleidsexperts, onpartijdige denktanks, IGO's en NGO's.

Policy Commons biedt toegang tot bijna 2,5 miljoen full-text denktankpublicaties, waaronder beleidsrapporten, administratieve documenten, boeken, project- en campagnedocumenten, werk- en discussiedocumenten, tijdschriftartikelen, persberichten, briefings en brochures.

Hoewel beleid elk aspect van ons leven raakt, worden de meeste beleidspublicaties gepubliceerd als 'grijze literatuur' en kunnen ze moeilijk te vinden zijn. Policy Commons verzamelt rapporten, blogposts, werkdocumenten, artikelen, datasets en meer van duizenden beleidsorganisaties van over de hele wereld. Het brengt deze publicaties bijeen op een makkelijk te gebruiken platform. Dit bevat ook 400.000 pagina's aan onderzoek dat is verdwenen uit meer dan 500 inactieve denktanks.

In deze trial hebben we toegang tot de Global Think Tanks collection: een collectie van objectief, op feiten gebaseerd onderzoek van 's werelds toonaangevende beleidsexperts, denktanks, IGO's en NGO's. Lees bijvoorbeeld het rapport dat het Institute for Policy Studies publiceerde over de impact van privéjets. In 2022 genereerde Elon Musk 132x zoveel CO2 als een gemiddelde Amerikaan, alleen door ervoor te kiezen om in een privéjet te vliegen.

Laat het ons weten als je vindt dat de Universiteitsbibliotheek ook na juni 2023 toegang moet verlenen tot Policy Commons.