Eerste diploma’s voor Surinaamse studenten

Op woensdag 10 september 2014 hebben de eerste 2 van in totaal 24 Surinaamse studenten met succes hun scriptie verdedigd. Prekash Jhabboe en Marylin Tjon-A-Loi  ontvingen uit handen van decaan prof.dr. Philip Hans Franses hun bul en een boeket bloemen.

Erasmus School of Economics heeft een tijdelijke samenwerking met de Anton de Kom Universiteit in Paramaribo (Suriname). Surinaamse studenten volgen in eigen land een schakeljaar en komen daarna een half jaar naar Rotterdam om de blokken 1 tot en met 3 van de MSc Accounting, Auditing and Control. Vervolgens ronden de studenten hun studie af in Suriname of in Nederland, afhankelijk van de begeleiding bij hun scriptie.

Nog voor het eind van het kalenderjaar zullen er meerdere studenten in dit programma afstuderen, zowel in Paramaribo als in Rotterdam.