Eerste plaats voor MPhil-studenten bij National Economics Olympiad

Winners of the National Economics Olympiad of 2023 posing with their certificate and prize
Maartje van Wijhe, Ming Cheng and Sijmen Rijks

Alumnus Ming Cheng heeft samen met mede-MPhil-studenten van het Tinbergen Instituut, Sijmen Rijks en Maartje van Wijhe de National Economics Olympiad van dit jaar gewonnen. Ze vestigden ook een record door twee jaar op rij de olympiade te winnen.

‘Beste economiestudenten van Nederland’

De National Economics Olympiad is een evenement dat wordt georganiseerd door studievereniging AEclipse. Deze vond plaats op vrijdag 10 maart 2023 op het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht. Deelnemende teams uit het hele land streden om de titel ‘beste economiestudenten van Nederland’.

De National Economics Olympiad van 2023 begon goed met een welkomstwoord van Ester Barendregt, hoofdeconoom bij RaboResearch. Daarna volgde een 3 uur durend examen met vragen van verschillende economiedocenten. Prof. dr. Coen Teulings hield een inspirerende lezing, waarin hij debatteerde over hoe het traditionele onderscheid tussen Monetaristen en Keynesianen niet van toepassing is op de wereld van vandaag.

Logo of Study association AEclipse

Over studievereniging AEclipse en de National Economics Olympiad

AEclipse is de studievereniging voor studenten van de masteropleidingen International Economics, Policy Economics en Economics of Markets and Organisations aan Erasmus School of Economics.

De National Economics Olympiad wordt georganiseerd in nauwe samenwerking met de Koninklijke Vereniging voor de Staathuishoudkunde (KVS) en Erasmus School of Economics. Inmiddels nemen meer dan honderd economiestudenten van Nederlandse universiteiten deel aan deze competitie.

Foto’s van het evenement zijn op de National Economics Olympiad website te vinden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Media en Public Relations officer van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: 06 53 641 846.