Eerste resultaten Purpose Case Smart Campus gepresenteerd

3D Model
RE&F & ECDA
Michelle Muus

Begin juli presenteerde een team studenten van YES!Delft Impact Lab de eerste resultaten binnen de Purpose Case Smart Campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam. In dit Smart Campus project worden real-life-data gebruikt om onze campus Woudestein nog leefbaarder en duurzamer te maken.

Campusdata visualiseren

Het eerste mooie resultaat dat het studententeam heeft opgeleverd is een 3D-maquette van de campus. Op deze maquette kan nuttige data geprojecteerd worden. Het is nu al mogelijk om het energiegebruik van de verschillende gebouwen van de universiteit door middel van projectie te visualiseren.

In de toekomst verwachten we op deze manier nog meer data over thema's als energie, mobiliteit en duurzaamheid te kunnen visualiseren.

Studenten, bedankt!

Namens de Erasmus Universiteit Rotterdam danken we het team studenten, bestaande uit Surena Shrestha, Pratyush Kumar, Els van der Valk, Gedeon d'Abreu de Paulo en Maryam Aboueimehrizi voor hun harde werk en het mooie resultaat. We kijken uit naar het volgende studententeam dat een stap gaat maken met dit project.

Studenten van YES!Delft
3D Model

Over het Smart Campus project

In 2022 zijn Erasmus Real Estate & Facilities (RE&F) en Erasmus Centre for Data Analytics (ECDA) het Smart Campus project gestart. In dit project, met een initiële looptijd van twee jaar, wordt onderzocht hoe wij de Campus SMART kunnen maken. Daarbij richten wij ons op drie hoofdthema’s; Mobility, Sustainability en Wellbeing. Ook heeft dit project als doel om de samenwerking tussen de verschillende professional services te verbeteren met onderwijs en onderzoek. Bovendien willen we innovatie stimuleren, in samenwerking met Start-ups en partijen zoals YES!Delft. Naast de Erasmus Smart Campus willen wij daartoe ook een Connected Field Lab en Innovation Hub realiseren.

Vragen over het Smart Campus project, of interesse om samen te werken? Mail ons dan via smartcampus@eur.nl.