Eerste tailor-made master Commercieel Privaatrecht

Met de Executive master Commercieel Privaatrecht lanceert Erasmus School of Law (EUR) de eerste op maat gemaakte juridische masteropleiding van 1,5 jaar. Deze is bestemd voor professionals met een afgeronde bachelor opleiding.

Een leven lang leren, zeker voor juristen is in deze tijd een ‘way of life’. Erasmus School of Law start in januari 2017 de Executive master Commercieel Privaatrecht. De opleiding brengt ambitieuze professionals die op zoek zijn naar een juridische master de kennis en verdieping op academisch niveau én de titel meester in de rechten/LL.M. in anderhalf jaar. Op dit moment is dit de enige master Commercieel Privaatrecht in Nederland met een op maat gesneden programma voor werkenden. De facilitering is optimaal. Via colleges op een vast tijdstip (maandag van 16.00 uur – 20.00 uur) is de studie goed te combineren met een voltijdsbaan.

Opbouw naar de levensloop van een onderneming
Het programma kent een logische opbouw, gemodelleerd naar de levensloop van een onderneming. De deskundige docenten van ESL laten alle juridische aspecten die een onderneming of organisatie tegenkomt zien, vanaf het aangaan van een transactie tot de aansprakelijkstelling bij een geschil.

Prof. Suzan Stoter, decaan van Erasmus School of Law: “Met deze master intensiveren wij de contacten met professionals in het werkveld. Ook geven we met dit initiatief concrete invulling aan het beleid van de regering van een ‘Leven Lang Leren’. Tenslotte luidt ons motto: ‘Where law meets business’.

Nieuwe carrièrekansen voor hbo-ers
Erasmus School of Law biedt met deze opleiding vooral voor hbo-professionals een nieuwe stap in hun loopbaan. De vraag hiernaar is groot. [Een mastertitel is nu moeilijk te behalen, wat als een gemis wordt ervaren]. Met de Executive master Commercieel Privaatrecht koppelen de aankomende juristen hun praktijkervaring aan actuele academische kennis en inzichten. Naar verwachting zal dit waardering, erkenning en nieuwe carrièrekansen opleveren.

Prof. mr. Siewert Lindenbergh, Academisch Directeur van ESL Executive Education: “Deze opleiding biedt een unieke kans aan ambitieuze mensen die een stap verder willen komen in hun denkniveau en ontwikkeling. Ik vind het een voorrecht om met gemotiveerde deelnemers te werken en op mijn beurt te leren van de inbreng die zij met hun ervaring leveren.”

Drs. Hidde van der Veer, Executive Director
Tel.: 010-408 12 34, 06 373 2 4444