EFR co-organisator van kick-start evenement 'Transform Your World'

EFR co-organisator van kick-start evenement 'Transform Your

De Economische Faculteitsvereniging Rotterdam (EFR) is op 8 december a.s. samen met de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC), SDG Charter NL organisator van ‘Transform Your World’, een nationaal kick-start evenement voor studenten rond de Sustainable Development Goals (SDG’s). Doel is de implementatie van deze doelen te versnellen. Onder anderen minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Lilianne Ploumen, Paul Polman (CEO Unilever), Feike Sijbesma (CEO DSM), Marjan van Loon (CEO Shell Nederland) en Frans van Houten (CEO Philips) geven acte de présence.

In 2015 werden de wereldleiders het eens over een nieuw plan om onze wereld te veranderen en verbeteren. Deze afspraken zijn vastgelegd in zeventien Sustainable Development Goals (SDG’s). De duurzame ontwikkelingsdoelstellingen kunnen echter alleen slagen als er onderling samen wordt gewerkt tussen regeringen, de particuliere sector, de financiële sector, non-gouvernementele organisaties, universiteiten en burgers.

Kick-start

Met dit nationale kick-start evenement op campus Woudestein willen de organisatoren de samenwerking tussen de leiders van nu en de leiders van de toekomst bevorderen. Ook moet er worden samengewerkt met mensen uit verschillende sectoren en van verschillende generaties. Zo dient de implementatie van de SDG’s in Nederland te worden versneld.

Studenten van Erasmus Universiteit Rotterdam worden door DSM, Philips, Shell en Unilever uitgedaagd om praktische oplossingen te bedenken voor problemen die met energie en klimaatverandering te maken hebben. De vier CEO’s van genoemde bedrijven zullen de plannen evalueren, waarna uiteindelijk het publiek een winnaar kiest.

Meer informatie treft u aan op de website.