Emma de Koning wint Scriptieprijs 2019

Emma de Koning van Erasmus School of Economics wint de SmartPort Scriptieprijs 2019. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt tijdens het Rotterdams Havenevenement, waarin opleidingen, beroepen en carrièrekansen in de Rotterdamse haven centraal staan. De Koning analyseert in haar scriptie de verbetering van containertransport.

SmartPort Scriptieprijs

Emma’s master thesis heeft de titel ‘Optimizing Europe-Asia container routing with transshipment’. Ze analyseert hierin de verbetering van containertransport door het aantal hubs (centrale overslagpunten in een distributienetwerk) aan te passen in het netwerk en de routes.

Zo creëerde zij een benadering die suggereert dat netwerkoptimalisatie leidt tot een significante efficiency in het aantal schepen, kosten en CO2 reductie. De Koning werd in haar scriptie begeleid door hoogleraren Rommert Dekker en Rob Zuidwijk.

SmartPort is het kennisinstituut van de Rotterdamse haven dat wetenschappelijk onderzoek voor en door de bedrijven in de Rotterdamse haven stimuleert en financiert. De Erasmus Universiteit is al jaren partner van dit instituut.

Rotterdams Havenevenement

Het Rotterdams Havenevenement is een feest voor iedereen die werken en leren in de Rotterdamse haven een warm hart toedraagt. Het evenement werd dit jaar voor de zesde keer georganiseerd. Naast de Scriptieprijs zijn er ook prijzen uitgereikt voor: Jong Haventalent, Havenwerker van het Jaar, MCR-prijs (Marine Club Rotterdam) en het Beste Havenidee.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl