Erasmus Charity Run; de brug tussen onderwijs en sport

Ongeveer 500 studenten, medewerkers en alumni van de Erasmus Universiteit Rotterdam zullen zich op zondag 12 april in het zweet werken voor het goede doel. Samen met de studieverenigingen STAR, Cedo Nulli en In Duplo organiseert Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management, Erasmus University een sponsorloop tijdens de Rotterdam Marathon. De opbrengst komt ten gunste van het Erasmus Education Fund. ​

Het is de derde keer dat de Erasmus Charity run word georganiseerd. Vorig jaar deden er zo’n 300 deelnemers mee. Dit jaar wordt er gestreefd naar 500 deelnemers. Het grootste deel loopt de 10 kilometer (1/4 marathon). Een aantal waagt zich aan de gehele marathon van ruim 42 kilometer.

Het Erasmus Education Fund stelt zich ten doel ‘initiatieven waarmee kansarme, talentvolle jongeren in staat worden gesteld zich met behulp van hoger onderwijs te ontwikkelen tot leiders van de toekomst’ te ondersteunen. Jongeren vol potentieel, die dit zonder hulp helaas niet kunnen benutten. Deze getalenteerde, sterk gemotiveerde jongeren, die over een enorme veerkracht en doorzettingsvermogen beschikken moeten simpelweg een eerlijke kans krijgen.

Speciale conditie- en trainingssessies

In de aanloop naar de marathon kunnen studenten deelnemen aan speciale conditie- en trainingssessies. Vanaf 13 januari zijn er wekelijks trainingen; elke dinsdag om 17.00 uur wordt er verzameld bij Erasmus Sport op campus Woudestein.

Voor de deelnemers die namens de Erasmus Universiteit Rotterdam meelopen, wordt er een speciaal klassement bijgehouden. De opbrengt van de Erasmus Charity Run wordt eind april bekendgemaakt.

Meer informatie is terug te vinden op de website: www.erasmuscharityrun.nl