Erasmus School of Economics scoort goed in QS World University Rankings

Erasmus School of Economics scoort goed in QS World

De Erasmus Universiteit Rotterdam staat in drie zogenaamde 'subjects' van de 'QS World University Rankings by Subject' genoteerd als beste  Nederlandse universiteit. Het gaat om Geneeskunde (Medicine), Accounting & Finance en Economics & Econometrics.  Op alle drie onderwerpen is de EUR bovendien gestegen.

Op het terrein van Economics & Econometrics staat Erasmus School of Economics dit jaar op een 40e plaats, tegen plek 50 in 2012. Op het gebied van Geneeskunde (Medicine) stijgt de Erasmus Universiteit dit jaar van 39 naar 26, bij Accounting & Finance van 41 naar 33.

Op de gebieden Recht, Sociologie en Statistics & Operational Research is er plek in de top-100, naast vijf andere Nederlandse universiteiten. Bij Statistics & Operational Research is de EUR één van de twee Nederlandse instellingen in de top-100. Als het gaat om de 'subjects' Geschiedenis, Filosofie, Biological Sciences en Communication & Media Studies staat de Erasmus Universiteit in de top-200.

Voor deze derde editie van de 'QS World University Rankings by Subject' werden in totaal 2.858 universiteiten geanalyseerd. Per 'subject' werd een top-200 gemaakt op basis van academische reputatie, werkgeversreputatie en citaties.

QS maakt ook een overall ranking, de World University Ranking. Daar staat de Erasmus Universiteit op de 99e plek. Een nieuwe editie van deze overall ranking komt in september uit.

• Klik hier voor de website van de QS World University Rankings
  • Klik hier voor een overzicht van Erasmus School of Economics in de meest relevante rankings (ENG)