Erasmus School of Economics scoort goed in QS World University Rankings

Erasmus School of Economics scoort goed in QS World

De Erasmus Universiteit Rotterdam behoort in drie onderzoeksgebieden tot de top-10 in Europa. Dat blijkt uit de QS World University Rankings by Subject 2014 die op 26 februari 2014 is gepubliceerd

Het gaat om de ‘subjects’ Medicine, Accounting & Finance en Economics & Econometrics. Op deze drie onderzoeksgebieden staat de Erasmus Universiteit Rotterdam tevens genoteerd als beste Nederlandse universiteit.

Op het terrein van Economics & Econometrics staat de Erasmus School of Economics dit jaar op een 38e plaats, tegen plek 40 in 2013. Zowel op het gebied van Accounting & Finance als Economics & Econometrics behoort de Erasmus Universiteit Rotterdam tot de Europese top met respectievelijk een tiende en negende positie.

Bij Statistics & Operational Research is de Erasmus Universiteit Rotterdam één van de twee Nederlandse instellingen in de top-100.

Voor deze editie van de QS World University Rankings by Subject werden zo'n drieduizend universiteiten geanalyseerd. Per ‘subject’ is een top-200 gemaakt op basis van academische reputatie, werkgeversreputatie en citaties. Alle resultaten zijn hier te vinden.

QS maakt ook een overall ranking, de 'World University Ranking'. Daar staat de Erasmus Universiteit Rotterdam op de 92e plek. Een nieuwe editie van deze ranking komt dit najaar weer uit.