Erasmus Universiteit nummer 71 in NTU Ranking

De Erasmus Universiteit Rotterdam staat op nummer 71 in de ranking van National Taiwan University (NTU). Deze onderzoeksranking bevat 500 universiteiten wereldwijd. De Erasmus Universiteit scoort als beste in Nederland op de gebieden Clinical Medicine en Social Sciences. ​

De NTU Ranking is een ranking voor onderzoeksuniversiteiten. De ranking is gebaseerd op prestaties als het gaat om onderzoeksproductie, -impact en research excellence. Dit jaar staat de Erasmus Universiteit ondanks een lichte daling (van 65 naar 71) nog steeds stevig in de top-100 van de NTU Ranking, net als vier andere Nederlandse universiteiten. Universiteit Utrecht is met plaats 35 van hen het hoogste genoteerd.

Kijkend naar de diverse Fields waarin de Erasmus Universiteit voorkomt, dan staat de instelling op plaats 20 bij Clinical Medicine en op 22 in Social Sciences, vóór de andere Nederlandse universiteiten.  Daarnaast staat de Erasmus Universiteit op plek 52 in Life Sciences en 64 in Pharmacology & Toxicology.

De volledige ranking via http://nturanking.lis.ntu.edu.tw/.

Alle rankings van de Erasmus Universiteit staan op deze site.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T 010 4081216 of E press@eur.nl