Erasmus Universiteit Rotterdam terug in top 100 van universiteiten wereldwijd

Erasmus campus high view
Zon op gevel Polak Building

Erasmus Universiteit Rotterdam staat op plek 87 in de gisteren gepubliceerde ranglijst Academic Ranking of World Universities (ARWU), ook bekend als de Shanghai Ranking.

Top 100 van universiteiten wereldwijd

Deze lijst, die een top 100 van universiteiten wereldwijd geeft, wordt jaarlijks gepresenteerd. Vorig jaar zakte Erasmus Universiteit Rotterdam uit de top 100, de jaren ervoor stond onze universiteit op plaats 80 (2020), 68 (2019) en 79 (2018). Harvard University krijgt in 2022 de hoogste notering, gevolgd door Stanford University en Massachusetts Institute of Technology (MIT). Twee andere Nederlandse universiteiten hebben een plek gekregen in de lijst. Dat zijn de Universiteit Utrecht (54) en de Rijksuniversiteit Groningen (66).

Bekijk hier de complete lijst van universiteiten.