Erasmus Universiteit stijgt in Shanghai-ranking

De Erasmus Universiteit Rotterdam is gestegen op de Academic Ranking of World Universities, oftewel de Shanghai-ranking. De universiteit behoort nu tot de top-150 van de wereld in deze belangrijke onderzoekranglijst.

Vorig jaar behoorde de Erasmus Universiteit nog tot de top-200 van de wereld. De Rotterdamse instelling is nu de vierde universiteit van Nederland in de ARWU-ranking, samen met de Radboud Universiteit Nijmegen, de UvA en Wageningen Universiteit, die ook tot de groep 101-150 behoren. De lijst wordt aangevoerd door Harvard, net als vorig jaar.

Kijkend naar de onderzoeksgebieden scoort de Erasmus Universiteit vooral goed op Economics en Business, Social Sciences en Medicine.

De ARWU-ranking is gebaseerd op het aantal geciteerde wetenschappers, het aantal gepubliceerde artikelen, de kwaliteit van de faculteiten en het aantal Nobelprijswinnaars van de universiteit.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, 010 4081216 of press@eur.nl