Erasmus Universiteit voor zevende jaar present op IFFR

Nog even en Nederlands grootste filmfestival barst weer los: vanaf 23 januari tot en met 3 februari staat Rotterdam weer in het teken van International Film Festival Rotterdam (IFFR). Ook de Erasmus Universiteit Rotterdam is erbij: als Official Partner van IFFR brengt de universiteit voor het zevende jaar samen met Studium Generale wetenschap naar het festival en het festival naar de studenten. Op het programma staan de Erasmus-IFFR Film Quiz, een speciale IFFR editie van talkshow Studio Erasmus en het Erasmus Tiger College. Op de campus kunnen studenten en medewerkers sfeer proeven met films die vorig jaar hoog scoorden op het festival.

Veel te doen

Op 16 januari wordt The Guilty vertoond op de campus, voorafgaand een toelichting door festivaldirecteur Bero Beijers. Studenten kunnen met hem in gesprek.

Maandag 28 januari vindt de traditioneel succesvolle Erasmus/IFFR Film Quiz plaats in de foyer van Theater Rotterdam. De teams strijden om tickets voor het IFFR eindfeest. In de speciale IFFR-editie van talkshow Studio Erasmus op dinsdag 29 januari 2019 bekijken onderzoekers films door een wetenschappelijke bril.

Tijdens het Erasmus Tiger College op 30 januari geeft Mediawetenschapper Isabel Awad voorafgaand aan de film ‘Tel Aviv on Fire’ een (Engelstalig) introductiecollege over de relatie tussen media en sociale rechtvaardigheid.

Het programma van Studium Generale van de universiteit wordt donderdag 31 januari afgesloten met een vertoning van de film VOX/LUX, speciaal voor studenten en medewerkers en kan tegen een sterk gereduceerd tarief worden gezien.

Erasmus Universiteit en International Film Festival Rotterdam zijn van oudsher sterke Rotterdamse merken, verankerd in de stad. Beide organisaties profileren zich met een nieuwsgierige blik op de wereld, interesse in andere culturen, een sterke internationale positie en brede maatschappelijke betrokkenheid.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl