ESHPM wint twee PhD Excellence Awards

In februari organiseerde de Erasmus School of Social Sciences and Humanities de jaarlijkse uitreiking van de PhD Excellence Awards. Deze Graduate School Awards voor PhD Excellence worden elk jaar uitgereikt om promotieonderzoek te stimuleren en te belonen. Tijdens dit evenement werden in totaal acht prijzen in verschillende categorieën uitgereikt. Hiervan gingen er twee naar onderzoekers van Erasmus School of Health Policy & Management (ESHPM).

Chiara Carboni, promovendus bij Medical Delta/ESHPM, kreeg de prijs Best Article 2021 toegekend. Ze werd geprezen voor haar “perfect uitgevoerde interdisciplinaire literatuuronderzoek” dat “goed geschreven en gestructureerd was en werd gepubliceerd in een prestigieus tijdschrift” en haar “intellectueel buitengewoon uitdagende en dappere” gebruik van cognitieve metaforen. Verder werd Chiara gefeliciteerd met haar uitzonderlijke en succesvolle inspanningen om medische, wetenschappelijke en technologische onderzoeken, en sociologie, te combineren om de digitalisering van de gezondheidszorg te begrijpen.

De andere prijs werd in ontvangst genomen door Hester van de Bovenkamp, universitair hoofddocent in het vakgebied Healthcare Governance bij ESHPM. Zij kreeg de prijs Best Supervisor 2021 toegekend. Er waren in totaal veertien genomineerden, maar vooral de nominatie van Hester viel op. Ze werd genomineerd door vijf van haar promovendi. Die vonden dat zij de prijs verdiende, omdat ze “perfect het evenwicht weet te vinden dat nodig is om haar studenten tot bloei te laten komen”. Volgens hen geeft Hester hen de vrijheid en stimulans om hun eigen PhD-weg te volgen. Ze vindt een balans tussen professioneel aanmoedigen en spanning verlagen. Ze slaagt er goed in “grote dingen klein te doen lijken”. Samengevat zeggen zij: “Hester is fijne collega die een zeer veilige omgeving creëert voor haar promovendi waar ze leren hoe ze hun eigen balans kunnen vinden (bijvoorbeeld tussen werk, hobby's en gezinsleven). We denken dat deze instelling ‘geven om’ de kern is van wat Hester zo'n goede promotor maakt.”

Je leest hier meer over de awards en de juryrapporten.

Promovendus
Universitair Hoofddocent