EUR Fellowships voor Remy Spliet en Wendun Wang

Universitair docenten Remy Spliet en Wendun Wang van Erasmus School of Economics hebben een EUR Fellowship toegewezen gekregen. Met de EUR Fellowship ondersteunt Erasmus Universiteit Rotterdam getalenteerde onderzoekers zodat ze hun carrière verder kunnen ontwikkelen. De EUR Fellowship bestaat uit een beurs van € 135.000 voor een maximale periode van twee jaar.

Onderzoeksvoorstel Remy Spliet

Met zijn onderzoek (getiteld: Splitting the Bill of Timely Transportation) creëert Remy Spliet een nieuwe invalshoek voor de studie van kostentoerekening bij routeplanning. Dit onderzoek kan tot veel nieuw onderzoek leiden, onder andere omdat dit thema op vele manieren in de praktijk kan worden toegepast. Bovendien vormt het onderzoek een aanvulling op huidig onderzoek naar samenwerking op het gebied van vervoer, dat met name gericht is op planning.

Onderzoeksvoorstel Wendun Wang

Het onderzoek van Wendun Wang (getiteld: Estimating Panel Data Model with Heterogeneity and Structural Instability) kan op veel verschillende aspecten van economische en bedrijfsanalyse worden toegepast. Het onderzoek kan bijvoorbeeld gebruikt worden om voor en na belangrijke gebeurtenissen, zoals financiële en technologische crises en extreme schommelingen van de olieprijs, verschillende economische mechanismen te analyseren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, communicatiemedewerker van Erasmus School of Economics: rdegroot@ese.eur.nl, mobiel: +31 6 53 641 846