'Fouten durven maken is het geheim van succesvol ondernemen,' aldus Willem Verbeke

'Fouten durven maken is het geheim van succesvol ondernemen,

Tieners die regelmatig in de problemen komen hebben meer kans later succesvol te worden. Zo blijkt uit een grootschalig onderzoek van de Universiteit van Californië - Berkley. Willen Verbeke, hoogleraar kennismanagement aan Erasmus School of Economics, geeft bij BNR Nieuwsradio van donderdag 7 maart 2013 een mogelijke verklaring voor de resultaten van dit onderzoek.

Zo'n 12.500 mensen werden over een periode van 30 jaar gevolgd en de lastpakken zijn het meest succesvol.

'Goede ondernemers zijn in staat van opportunities stevig door te leren maar je moet verschillende fouten maken voor je iets kunt scoren. Fouten durven en kunnen maken is het geheim van succes,' aldus Verbeke.

Klik hier voor het gehele fragment.

Klik hier voor meer informatie over het onderzoek.