Frank van der Duijn Schouten benoemd tot interim Statutair Directeur EUR-Holding

De aandeelhouder van EUR Holding BV heeft prof. dr. Frank van der Duijn Schouten benoemd tot interim Statutair Directeur van de Holding. Hij volgt prof. dr. Harry Commandeur op die onlangs is teruggetreden uit deze functie. De Raad van Commissarissen is professor Commandeur zeer dankbaar voor het aansturen en ontwikkelen van de Holding in de afgelopen 14 jaar, zodat deze nu een essentieel onderdeel is van de EUR-familie waarin met name de relatie met de niet-academische wereld tot bloei is gekomen.

Tussentijdse benoeming

Alvorens te zoeken naar een vaste opvolger van Professor Commandeur, wil de Raad van Commissarissen onderzoeken of de huidige structuur van de Holding, inclusief het bestuur, is toegerust om het hoofd te bieden aan de nieuwe uitdagingen waarmee universiteiten worden geconfronteerd bij het organiseren van activiteiten die niet worden gefinancierd door de overheid uit de eerste en tweede geldstroom. Ook de relatie van de EUR-Holding met verwante entiteiten binnen de EUR-organisatie, zoals RSM BV en de recent opgerichte Erasmus Enterprise, behoeft nadere aandacht. De opdracht van de interim-directeur is om hierover te adviseren om de Raad van Commissarissen in staat te stellen vervolgstappen met een meer permanent karakter te zetten.

Over Frank van der Duijn Schouten

Van der Duijn Schouten was tijdens zijn loopbaan als hoogleraar Operations Research aan Tilburg University al sterk betrokken bij academisch management. Hij was decaan van de School of Economics en later rector magnificus van Tilburg University. Na zijn pensionering als academicus was hij interim-rector van de Vrije Universiteit Amsterdam en sinds 2016 is hij actief als interim-decaan bij verschillende faculteiten aan de EUR. Momenteel is hij decaan van de Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC). Hij verlaat deze functie per 1 november 2020 wanneer de nieuwe decaan van ESHCC zal aantreden. Gezien zijn brede ervaring in academisch leiderschap is Van der Duijn Schouten de juiste persoon voor deze opdracht.

Persvoorlichting Erasmus Universiteit Rotterdam, T (010) 408 1216 E press@eur.nl.

Meer nieuws ontvangen? Schrijf je in voor de Erasmus Nieuwsbrief.