‘Geen strengere hypotheekmaatregelen nodig’

Geen strengere hypotheekmaatregelen nodig’

Op basis van onderzoek van Erasmus School of Economics zijn er volgens Blauwtrust Groep geen strengere hypotheekmaatregelen nodig en is er geen noodzaak voor het Kabinet de Loan to Value norm beneden de 100 procent te brengen.

Econometrist en onderzoeksassistent Laura Oudman berekende dat er tegenover een netto hypotheekschuld van 653,8 miljard euro eind 2012, een voor aflossing bedoeld opgebouwd vermogen stond van 79,3 miljard.

Eigen berekeningen van Blauwtrust Groep zouden vervolgens laten zien dat dit opgebouwde vermogen van 79,3 miljard in sneltreinvaart stijgt naar 135,8 miljard in 2018. ‘Daarnaast vertegenwoordigden de woningen waarop een hypotheek is gevestigd eind 2012 een waarde van 830 miljard’, aldus Blauwtrust.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Communication Officer aan Erasmus School of Economics: e-mail: rdegroot@ese.eur.nl, tel: 010-408 17 62 en mobiel: 06-53 641 846.