Geluk in de tuinbouwsector

Geluk in de tuinbouwsector

Tegenwoordig specialiseren bedrijven zich veel meer in het bevredigen van de behoefte van de individuele consument, in plaats van massaproductie. Coca-Cola en levensverzekeraar VGZ zijn bijvoorbeeld twee grote bedrijven die zich veelvuldig bezighouden met het geluk van de consument.

In het Hillenraad100 2015 magazine, behandelt Ruut Veenhoven, emeritus hoogleraar en verbonden aan het kennis- en expertisecentrum voor geluksonderzoek, Erasmus Happiness Economics Research Organisation, de vraag hoe deze trend de tuinbouwsector beïnvloedt. 'De tuinbouwsector maakt een hoop producten waarvan je kan aannemen dat ze mensen gelukkig maken: Een verse tomaat, een prachtig boeket, iedereen houdt daar toch van? Maar wat mij betreft moeten bedrijven verder kijken dan dit. Als je als bedrijf in staat bent permanent geluk te brengen aan de consument met je product of dienst, dan verandert je marketingstrategie. Niet alleen helpt het om je producten te verkopen, het draagt ook bij aan het geluk van onze medemens.' Aldus Ruut Veenhoven.

Meer informatie

Zie hieronder voor het volledige interview zoals verschenen in het Hillenraad100 magazine.