Gemotiveerde mensen vinden: De Exit-Bonus

In een artikel op de website van Les Affaires van 26 januari jl. wordt gekeken naar hoe je gemotiveerde mensen kan vinden voor je bedrijf. Dit is iets wat veel ondernemers bezighoudt. Is hij of zij wel capabel? En als hij of zij wel capabel is, is hij of zij dan ook gemotiveerd, of werken ze alleen om elke maand hun salarisstrookje te ontvangen?

In het artikel wordt gerefereerd naar een onderzoek van prof.dr. Robert Dur, hoogleraar Economie van Prikkels en Prestaties aan Erasmus School of Economics en PhD student Heiner Schmittdiel (Tinbergen Instituut). Zij concludeerden dat het voor een bedrijf interessant zou kunnen zijn om recent aangenomen werknemers een 'exit bonus' aan te bieden om zo de intrinsiek gemotiveerde mensen te scheiden van de ongemotiveerde mensen.

Klik hier om het volledige artikel te lezen in Les Affaires, d.d. 26 januari 2016.

Klik hier om het onderzoek te lezen van Dur & Schmittdiel (2013).