‘Globale Tijd’ van Hans Citroen terug op campus Woudestein

Herplaatsing 'Globale Tijd' Hans Citroen

Het gerestaureerde kunstwerk ‘Globale Tijd’ van Hans Citroen is vrijdag 10 mei herplaatst op het voorplein van het Sanders building op campus Woudestein. Het werk is bijna tien jaar weggeweest. Het ‘tijdobject’ is een ontwerp van een klok dat is gebaseerd op een globestandaard. De klok reageert op de wind. ‘Het hedendaags tijdsbesef is een mondiaal tijdsbesef’, aldus de kunstenaar destijds.

‘De Globale Tijd’ werd tijdens het 16e lustrumjaar in 1993 aan de universitaire gemeenschap geschonken door de toenmalige Faculteit der Sociale Wetenschappen (nu ESSB), de Faculteit der Historische en Kunstwetenschappen (nu ESHCC) en de Faculteit der Rechtsgeleerdheid (nu ESL). Het werk is opgenomen in de Kunst en Cultuurkaart Woudestein (nummer 13)

Hans Citroen: ‘Het hedendaags tijdsbesef is een mondiaal tijdsbesef’.

De Erasmus Universiteit heeft een universitaire kunstcollectie van circa 2000 kunstwerken, die deels verspreid zijn over alle locaties van de universiteit. In de collectie zijn diverse kunstvormen opgenomen, zoals schilderijen, foto's, tekeningen, grafieken, beelden, installaties en monumentale kunst.

Persvoorlichting, T (010) 408 1216 E press@eur.nl