GREXIT: Economische ramp voor de Grieken, blamage voor de eurolanden

GREXIT: Economische ramp voor de Grieken, blamage voor de

De Grieken weigeren na het laatste aanbod van de trojka het lage btw-tarief te verhogen en nog meer te snijden in de pensioenen. Het verschil tussen de plannen van de trojka en die van Griekenland zelf bedraagt volgens de Financial Times nog maar 2 miljard euro per jaar. Als daarover geen overeenstemming kan worden gevonden, dan kan maar een conclusie worden getrokken: de onderlinge verhoudingen zijn verziekt. Bas Jacobs, hoogleraar overheidsfinanciën en economisch beleid aan Erasmus School of Economics, heeft d.d. 18 juni 2015 een column geschreven op de website ‘Follow The Money’.

‘Een Grexit zadelt de eurolanden ook op met een grote schuld: het mismanagen van de Griekse kwestie om de eigen blunderende banken te redden. Diep beschamend. Iedereen verliest erop en de Griekse economie gaat nog verder naar de gallemiezen.’ Aldus Jacobs.

Klik hier om de column te lezen op de website ‘Follow The Money’, 18 juni 2015.