Hans Severens nieuwe decaan ESHPM

Prof. Hans Severens | Dean Erasmus School of Health Policy & Management

Met ingang van 1 januari 2018 is prof. dr. Hans Severens benoemd als decaan van Erasmus School of Health Policy & Management (ESHPM), voorheen het instituut Beleid & Management Gezondheidszorg (iBMG), van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij volgt daarmee prof.dr. Werner Brouwer op, die na zes jaar de rol van decaan ESHPM met veel vertrouwen en genoegen overdraagt.

Hans Severens (1963) is sinds 2009 hoogleraar evaluatie in de gezondheidszorg bij ESHPM. Hij heeft beleid en beheer in de gezondheidswetenschappen gestudeerd aan de Universiteit van Maastricht en promoveerde aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Voor hij bij de EUR werd aangesteld was hij gedurende 8 jaar hoogleraar MTA in Maastricht. Zijn onderzoeksactiviteiten richten zich op de economische evaluatie van medische technologie, als deel van klinische trials of als zelfstandige modelleringsstudies. Naast zijn functie bij ESHPM is Hans tot het einde van dit jaar ook vicevoorzitter van de Gezondheidsraad.

ESHPM is er van overtuigd in de persoon van Hans Severens een uitstekende opvolger te hebben gevonden van Werner Brouwer, die als hoogleraar gezondheidseconomie aan ESHPM verbonden zal blijven. In de komende periode zal ESHPM, onder leiding van Hans Severens, verder werken aan de uitbouw van haar uitstekende reputatie en positie, in binnen- en buitenland, op het terrein van onderwijs en onderzoek

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Marketing & Communicatie via communicatie@eshpm.eur.nl

Meer informatie over Hans Severens kunt u terugvinden op zijn people page.