Herman van Dijk als visiting research scholar aan de slag bij de Norges Bank

Herman van Dijk als visiting research scholar aan de slag

Emeritus hoogleraar econometrie van Erasmus School of Economics Herman van Dijk gaat in 2017 voor 2 dagen per week aan de slag als ‘visiting research scholar’ bij de Norges Bank, de Centrale Bank van Noorwegen.

Norges Bank, heeft van Dijk’s voorspelmethode met combinaties van modellen geïmplementeerd, en heeft hem gevraagd te adviseren over het opzetten van onderzoeksprojecten. Ze zijn vooral geïnteresseerd in ‘machine learning’, gebruikmakend van economische modellen en het gebruik van big data, dus met andere woorden micro-data in macro-modellen verwerken.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ronald de Groot, Communications Officer van Erasmus School of Economics +31 6 53 641 846 of rdegroot@ese.eur.nl