Honderdvijftig promoties voor een betere wereld

A.s. donderdag, 21 April 2015 heeft voor de 150e keer een promotie plaats aan het International Institute of Social Studies (ISS). De PhD onderzoeker is Atsushi Sano (uit Japan) die zal promoveren op zijn onderzoek naar tienermeisjes die afkomstig zijn van het platteland op West-Java en in de prostitutie belanden.

Ter gelegenheid van de 150e promotie zal er een boekje bij het ISS verschijnen met namen, titels en data van alle gepromoveerde kandidaten tot dusverre. Het boekje zal in print en online verschijnen en is vanaf 21 april beschikbaar.

De eerste promotie aan het ISS was in 1986. Sindsdien heeft het programma een grote vlucht genomen. Op dit moment zijn er ruim 100 PhD onderzoekers. De onderzoekers in het PhD programma zijn merendeels afkomstig uit ontwikkelingslanden en opkomende economieen. Grofweg is een derde van hen afkomstig uit Azie, een derde uit Afrika en een derde uit Zuid- en Noord Amerika en Europa.

International Institute of Social Studies (ISS)

Het ISS is een internationaal onderzoeks- en onderwijsinstituut op het gebied van ontwikkelingsstudies. Het ISS is gevestigd in Den Haag en is onderdeel van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Jaarlijks studeren er zo’n 300 tot 400 studenten, voornamelijk uit ontwikkelingslanden, op het ISS. De meeste studenten volgen de Master of Arts opleiding en daarnaast heeft het ISS een uitgebreid PhD programma.

Marketing & Communicatie ISS: Femke van der Vliet (femke.vandervliet@eur.nl) / Sandra Nijhof (sandra.nijhof@eur.nl)/ Tel 070 4260419/06 51266151

www.iss.nl