Icoon Neelie Kroes geëerd met boek

Op 15 mei 2014 vond na het afscheidscollege van emeritus hoogleraar Johan Witteveen de feestelijke presentatie plaats van het boek NEELIE, brave meisjes schrijven zelden geschiedenis. Het leven van alumna en icoon Neelie Kroes staat centraal in dit boek. In verscheidene media zoals het NRC Handelsblad, Trouw, Algemeen Dagblad, Telegraaf, Elsevier en het feministisch maandblad Opzij werd aandacht geschonken aan het boek ‘Neelie’.

Kroes studeerde van 1958 tot 1965 economie in het pand van de Nederlandse Economische Hogeschool aan de Pieter de Hoochweg, waar tevens de presentatie plaatsvond. Zij werd wereldwijd beroemd als Steely Neelie door haar krachtdadige optreden als eurocommissaris Mededinging. Haar carrière kende pieken en dalen, evenals haar privéleven. Auteur Alies Pegtel schetst in ‘Neelie’ het uitzonderlijke leven van een vrouw die haar tijd vaak vooruit was.

Ter gelegenheid van het eeuwfeest ontvingen Johan Witteveen en Neelie Kroes uit handen van respectievelijk Rector Magnificus Huibert Pols en collegevoorzitter Pauline van der Meer Mohr een bronzen eeuwfeestpenning.  Deze penning wordt in het lustrumjaar uitgereikt aan een zeer select aantal personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Klik hier voor het artikel in Het Financieele Dagblad, 24 mei jl.

Klik hier voor het artikel in de Volkskrant, 20 mei jl.

Klik hier voor het radio-interview met auteur Alies Pegtel bij het Radio 5 programma Schepper&Co, 19 mei jl.

Klik hier voor het radio-interview met auteur Alies Pegtel bij Radio 1, 17 mei jl.

Klik hier voor het artikel in het Stan Huygens Journaal in de Telegraaf, 17 mei jl.

Klik hier voor het artikel in de Volkskrant, 17 mei jl.

Klik hier voor het artikel in Elsevier, 17 mei jl.

Klik hier voor het artikel in Algemeen Dagblad, 16 mei jl.

Klik hier voor het artikel op de website van Quote, 16 mei jl.

Klik hier voor het radio-interview bij Radio 1, 16 mei jl.

Klik hier om het fragment bij RTV Rijnmond te zien, 15 mei jl.

Klik hier voor het artikel op Powervrouwenblog.nl, 14 mei jl.

Klik hier voor het artikel dat o.a. in het Leidsch Dagblad, het Haarlems Dagblad en het Noordhollands Dagblad heeft gestaan, 14 mei jl.

Klik hier voor het artikel in het NRC Handelsblad, 10 mei jl.

Klik hier voor het artikel in Trouw, 10 mei jl.

Klik hier voor het artikel in Opzij, 5 mei jl.