Iedereen kan zich op wetenschappelijk niveau verdiepen in duurzaamheid

Haven rotterdam duinen
J. van Rijn

Erasmus Universiteit Rotterdam biedt Massive Open Online Courses (MOOCs) aan met een focus op duurzaamheid en de klimaatcrisis. Zoals ‘Earth Economics’, ‘Principles of Sustainable Finance’, en ‘Planning for Climate Change in African Cities’. Iedereen kan zich gratis inschrijven voor deze wetenschappelijke cursussen via Coursera. Wat leer je zoal in deze MOOCs?

Earth Economics

De klimaatcrisis vraagt om het vinden van internationale, in plaats van nationale oplossingen. De online cursus ‘Earth Economics’ van het International Institute of Social Studies gaat over wereldwijd beleid en maakt een link tussen duurzaamheid en economie. Daarnaast besteedt deze MOOC veel aandacht aan dringende problemen in modiaal bestuur, waaronder duurzaamheid. Na afloop kan men zich dan ook een heuse ‘Earth-Economist’ noemen.

Kom meer te weten over Earth Economics en schrijf je in.

Principles of Sustainable Finance

Financiën inzetten voor de klimaatcrisis is voor veel mensen niet een voor de hand liggende gedachte. Maar financiën kunnen juist goed worden ingezet om sociale doelen te bereiken. En dus ook om de wereldeconomie van het huidige pad af te brengen en de weg in te slaan naar een wereld die duurzaam is voor iedereen. Tijdens de cursus ‘Principles of Sustainable Finance’ van de Rotterdam School of Management wordt gekeken naar hoe men duurzaamheid kan realiseren in de financiële sector. Hoe ontwerp je bijvoorbeeld businessmodellen met aandacht voor duurzaamheid?

Kom meer te weten over Principles of Sustainable Finance en schrijf je in.

Planning for Climate Change in African Cities

Klimaatverandering vormt op de lange termijn een bedreiging voor de economische groei en welvaart in veel landen, ook in Afrika. Tijdens de cursus ‘Planning for Climate Change in African Cities’ van het Institute for Housing and Urban Development Studies bestudeer je de blootstelling en gevoeligheid van Afrikaanse steden voor klimaatverandering, en hoe steden deze effecten kunnen beheersen tijdens deze groeiende onzekerheid.

Meer informatie over Planning for Climate Change in African Cities en schrijf je in.